بلاگرها و نقش آنها در توسعه تجارت الکترونیک ایران2020-09-02

نقش تجارت الکترونیک در توسعه کسب و کار و اشتغال آفرینی مجله اینترنتی همیار

یکی از مهم‌ترین روندها، افزایش آگاهی و آموزش در زمینه فن‌آوری‌های نوین است که موجب می‌شود که افراد و کسب‌وکارها با این تحولات همگام شوند. همچنین، سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه‌های دیجیتال و فین‌تک، می‌تواند به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال ایران محسوب شود. این فرصت‌ها نه‌تنها برای سرمایه‌گذاران، بلکه برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک نیز حیاتی‌اند. تحلیل‌های انجام شده نشان می‌دهد که رشد استارتاپ‌های فناوری‌محور به‌ویژه در حوزه‌های مرتبط با فین‌تک، سلامت دیجیتال، و تجارت الکترونیک به‌خوبی مشهود است.

از بین شبکه‌های اجتماعی که کسب و کارها از آن برای فعالیت تجارت الکترونیکی خود استفاده می‌کنند، اینستاگرام بیشترین محبوبیت را دارد و ۸۴ درصد فعالیت‌ها در این بستر رخ می‌دهد. آمار فعالیت‌های بازیگران حوزه تجارت الکترونیکی در کشور پس از اینستاگرام به واتساپ و پلتفرم فیلتر شده تلگرام می‌رسد. چرا که هر واسطه نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش چند شرکت را دارا است، از این رو فرصت انتخاب برای مشتری به وجود می‌آید. ۱- سود رسانی به فروشنده و خریدار (مشتری)، 2- توانمندی در ارائه خدمات و اطلاعات مورد نیاز مشتریان به صورت برخط،۳- توانایی کنترل و هدایت، ۴- ایجاد یکپارچگی میان فعالیت‌های واسطه‌گری الکترونیکی با سایر فعالیت‌ها.

به اعتقاد فردیس رفتار گذشته ما منجر به یکسری رسوب نتایج دستاوردها در ذهن سرمایه‌گذاران شرقی و غربی شده و این لزوما ارتباطی با تحریم‌ها ندارد. الان می‌بینیم حتی چین که برنامه راهبردی با ایران امضا کرده در ترکیه و عربستان سرمایه‌گذاری می‌کند. همه علاقمندان به بلاگری میتوانند از تمامی شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاکرام و یا روبیکا فعالیت خود را آغاز کنند. برای ایجاد محتوای با کیفیت، تهیه ابزارآلات مناسب مانند دوربین با کیفیت و ویرایشگرهای تصویر و ویدیو اهمیت دارد.

نوشته‌های او درباره سینما و تلویزیون، معرفی کتاب، پزشکی و عکاسی هم خواندنی هستند. مجیدی این روزها از طریق پذیرش آگهی و سفارش رپورتاژ کسب درآمد می‌کند و پادکستی به‌نام «یک پزشک» هم درست کرده است. در حوزه مسئولیت‌ پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی، ساختار حقوقی موجود همچنان ناکارآمد است.

{
  • همچنین میزان فروش روزانه در شبکه‌های اجتماعی در فصل قبل از فیلترینگ بیش از 120میلیارد تومان بوده که پس از فیلترینگ تا 9 ماه به میزان 17میلیارد تومان رسیده بود.
  • در این مقاله، درباره مشهورترین بلاگرهای ایرانی و درآمد برخی از آنها توضیح دادیم.
  • تجارت الکترونیک منشاء و مبداء ظهور ایده های جدید و در توسعه و ایجاد بازارهای جدید و اشتغال آفرینی است.
  • {
  • در چنین مدلی، دسترسی به مشتریان جدید دیگر محدود به جغرافیا نیست؛ یک تولیدکننده ایرانی می‌تواند محصولات خود را در بازارهای اوراسیایی به‌راحتی یک کلیک بفروشد و بالعکس.
  • |}{
  • دیجی‌کالا و شرکت‌های دیگری از این دست هم اکنون در مرحله تثبیت و رشد قرار گرفته و در پشت سر خود نیز سابقه بیش از یک دهه تولید و تربیت نیروی انسانی و ایجاد نظام اداری و بروکراتیک لازم برای کسب‌وکارهای دیجیتال را دارند.
  • |}{
  • در مسیری که در 17 سال گذشته طی کردیم، آموختیم هر چقدر گستره خلق ارزش‌ها وسیع‌تر و فرصت‌ها فراگیرتر باشد و تعداد ذی‌نفعان بیشتر و متنوع‌تر باشد، رشدی ماناتر و معنادارتر به دست می‌آید.
  • |}
|}

طبق بررسی 9هزار کسب‌وکار فعال در اصناف و اتحادیه‌های مختلف که حضور 94درصدی کسب‌وکارهای در اینستاگرام را نشان می‌دهد، می‌توان گفت تقریبا همه کسب‌وکارهای ایرانی در اینستاگرام صفحه دارند. در اینجا رسانه اجتماعی می تواند به عنوان منبع تایید اجتماعی عمل کند، با بررسی نظرات مشتریان و توصیف هایی که بر روی پروفایل های کسب و کار شما ظاهر می شوند. این می تواند اعتماد به برند شما را افزایش داده و بر مشتریان احتمالی برای خرید تاثیر بگذارد. این ها مزایای اصلی تبلیغات رسانه اجتماعی هستند، اما بزرگ ترین مزیت همان هزینه پایین تبلیغات در فیسبوک، اینستاگرام و توییتر است.

با توجه به این که تعداد وسیعی از افراد روزانه از این پلتفرم های استفاده می کنند، طبیعی است که محتوای تولید خود را در آنجا پست کنید و محصول خود را تبلیغ نمایید. وقتی صحبت از افزایش دسترسی به محتوا و دستیابی به مخاطبان بیشتر به میان باشد، رسانه اجتماعی یک رویکرد قابل اعتماد است. حتی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی می توانید یک مسابقه رسانه اجتماعی برگزار کنید و فالوورهای خود را تشویق کنید تا تجربه های خود از محصولات شما را به اشتراک بگذارند. به این ترتیب می توانید از رسانه های اجتماعی برای افزایش ترافیک و نرخ تبدیل استفاده کنید. با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و اسپروت سوشال، برندها می‌توانند روند تعامل کاربران با محتوای خود را بررسی کرده و بر اساس داده‌ها برنامه‌های خود را بهبود بخشند.

اما این مسیر تنها در صورتی هموار خواهد شد که طرفین توافق، نه‌تنها به کاهش تعرفه‌ها، بلکه به ایجاد پروتکل‌های مشترک برای هماهنگی سیستم‌های مالی، لجستیکی و نظارتی متعهد شوند. همانطور که اشتراک گذاری ادامه پیدا می کند، به تدریج فاکتورهایی که گوگل برای رتبه بندی یک وبسایت بکار می گیرد با نشان دادن این حقیقت که پست های شما برای مخاطب هدف مفید هستند، تقویت می شوند. زیرا گوگل به تعامل آنلاین شما و نظرات و منشن های مشتریان در مورد کسب و کار شما توجه می کند. در طول همه گیری کرونا، بازار تجارت جهانی رسانه اجتماعی با نرخ 4/31 درصد رشد پیدا کرد و ما باور داریم که این رشد ادامه خواهد داشت.

همچنین تحلیل رقبا و بررسی عملکرد آن‌ها می‌تواند به شناسایی فرصت‌ها و بهبود استراتژی‌ها کمک کند. از طرفی، لینکدین بیشتر برای ارتباط با متخصصان و فیسبوک با قابلیت‌های تبلیغاتی متنوع، برای مخاطبان گسترده‌تر مناسب است. انتخاب دقیق پلتفرم، با توجه به موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های فرهنگی کاربران، می‌تواند نتایج بهتری را به ارمغان بیاورد و تعامل بیشتری را برای کسب‌وکار فراهم کند. انتخاب مناسب پلتفرم‌ها برای کسب‌وکارها اهمیت بسیاری دارد و آن‌ها را قادر می‌سازد تا با مخاطبان خاص خود ارتباط مؤثری برقرار کنند.

این آمارها در حالی ثبت شده که از شهریور سال 1401 تاکنون شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند اینستاگرام و واتس‌اپ فیلتر شده‌اند و به‌طور عادی نمی‌توان وارد آنها شد. کسب‌وکارهای فناورانه، اگر در محیطی یکپارچه و بدون موانع مرسوم فعالیت کنند، می‌توانند علاوه بر افزایش درآمدهای ارزی، انگیزه متخصصان و جوانان را برای ماندن در منطقه و مشارکت در پروژه‌های نوآورانه تقویت کنند. رسانه اجتماعی فرصت های بی شماری را در اختیار برندها قرار می دهد تا با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند و نباید آن را هدر دهید.

تجارت الکترونیک در ایران هر چه سریع تر باید رشد و توسعه پیدا کند، تا موفقیت حاصل شود. اگر در بازار های سنتی مشغول تجارت هستید میتونید به مشتری ها پیشنهاد کنید که تجارت الکترونیک رو امتحان کنن شما به فرد مورد اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک تبدیل میشید. تجارت الکترونیک در ایران در حال گسترش و رو به افزایش است که در این صورت باعث افزایش نوآوری می شود.

بلاگری یک راه برای اشتراک گذاری دیدگاه‌ها، تجربیات و ایده‌های شخصی است که به این امکان می‌دهد تا افراد با دیگران ارتباط برقرار کنند و محتوای متنوعی را ارائه دهند. این عرصه فرصت‌های جدیدی را برای افراد ایجاد کرده است تا تأثیرگذاری خود را گسترش دهند. از طرفی، تبدیل شدن به یک بلاگر نیازمند تعهد و پیگیری است و در این مسیر، مهارت‌های مختلفی از جمله نوشتاری، عکاسی، ویرایش تصاویر و مدیریت شبکه‌های اجتماعی به کار گرفته می‌شود.

آنچه ما در دیجی‌کالا به آن افتخار می‌کنیم ایجاد نوعی از عدالت اجتماعی در فرآیند خرید و فروش است. به واسطه‌ی دیجی‌کالا یک خریدار در هر نقطه از ایران به بازار یکسانی دسترسی دارد که می‌تواند تجربه‌ی خرید عادلانه و آگاهانه‌ای را رقم بزند. در گذشته‌ای نه چندان دور، وبلاگ‌ها یکی از ابزارهای اصلی ارتباط میان افراد مختلف از گوشه و کنار دنیا بودند. در آن زمان به‌جای اینکه علاقه‌مندان به نوشتن و تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند، در وبلاگ‌ها مطلب می‌نوشتند و مخاطبان خاص خود را هم داشتند. در حال حاضر، بیشتر بلاگرها در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه اینستاگرام، فعالیت می‌کنند و مخاطبان بسیاری هم دارند. در این مقاله، با مشهورترین بلاگر های معروف ایرانی در حوزه‌های مختلف آشنا می‌شوید.

بلاگر های معروف ایرانی؛ ۲۱ بلاگر پرطرفدار ایرانی در حوزه‌های مختلف

۵- ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی می‌دانیم ایجاد سود واقعی برای دیجی‌کالا زمانی محقق می‌شود که سود همکاران فروشندگان، مشتریان و همکاران هم به عنوان ذی‌نفعان ما تامین شود. ۲- ما باور داریم مشتریان وقتی تجربه خوبی خواهند داشت که در تامین کالاهای با کیفیت و جذب همکاران فروشنده متعهد، موفق باشیم. تجربه خوب برای مشتریان مهم‌ترین هدف ما در دیجی‌کالاست که تلاش کردیم در سال ۱۴۰۲ در این راه قدم برداریم. طبق گزارش پادرو تقریبا در زمستان 1401، فروشگاه‌ها توانستند کم‌کم مشتریان سابق خود را بازگردانند که این مسئله می‌تواند به‌خاطر فراگیر شدن vpn در بین مردم باشد که به 80درصد رسیده است.

از انجایی که پشتیبانی از مشتریان با کیفیت تاثیر بسزایی بر مخاطب شما دارد، طبیعی است که باید بر این بخش سرمایه گذاری کنید و آنها را راهنمایی کنید که چگونه با موقعیت های مختلفی که ممکن است با آنها مواجه شوند به بهترین شکل برخورد کنند. بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی و مقالات PR هنوز هم بسیار گران قیمت هستند، در حالی که هیچ نوع بازخوردی در مورد این که چند نفر تبلیغ را دیده اند یا با آن تعامل برقرار کرده اند، ارائه نمی دهد. برندها می توانند تمام فرآیندهای پشت صحنه را نشان دهند و توضیح دهند که چگونه مطالب را بدست می آورند، خدمات را تست می کنند و به جوامع خود باز می گردانند. توضیح در مورد فرآیندهایی که مخاطبان قبلا از ان ها مطلع نبودند به یک هنجار جدید تبدیل شده است. آزیتا که لیسانس روان‌شناسی و فوق‌لیسانس مشاوره دارد، در دی‌ماه ۱۳۸۷ پس از فوت مادرش، تصمیم می‌گیرد تا دستورپخت‌های او را در بلاگ خود منتشر کند. او این کار را برای ادای احترام به استعداد شگفت‌انگیز مادرش در آشپزی انجام می‌دهد.

{
    {
  • تجربه را آسان و ساده کنید و سوالات متداول در مورد محصولات، خدمات پرداخت و ارسال را در توضیحات محصول خود بگنجانید.
  • |}
  • توافق تجارت آزاد، همراه با توسعه زیرساخت‌های دیجیتال می‌تواند ایران را به یک قطب تجاری جدید در منطقه تبدیل کند؛ مکانی که در آن، تجارت الکترونیک فرامرزی، بدون موانع سنتی، به بخشی از جریان اصلی اقتصاد تبدیل شده است.
  • {
  • آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.
  • |}{
  • بلاگری، یک پدیده جذاب و پر از امکانات در دنیای امروزه است که به سرعت در ایران جا افتاده و افراد زیادی به آن روی آورده‌اند.
  • |}
  • در واقع، ادغام مارکت‌پلیس‌ها یک مدل جدید اقتصادی ایجاد می‌کند که در آن، فروشندگان و خریداران بدون موانع مرزی، روی یک بستر واحد تعامل می‌کنند.
  • مهم‌ترین چالش‌های توسعه تجارت الکترونیک در ایران در نشست تخصصی فردای اقتصاد با حضور متخصصان و کارشناسان این صنعت مورد بررسی قرار گرفت.
|}

وقتی یک کمپین به پایان می رسد، می توانید آن را تحلیل کنید و ببینید چه کسی بیشترین تعامل را با آن داشته است و پرسونای خریدار را بر اساس نتایج بدست آمده شخصی سازی کنید. داشتن یک تیم خوب در امر بلاگری به صورت اختیاری است و تیم میتواند تها بر روی کیفیت محتوا و افزایش دیده شدن تاثیر بگذارد. این گفتگو اولین بار توسط ماهنامه اندیشه پویا انجام شده و در اتاق خبر دیجی‌کالا بازنشر شده است. آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

این مقدار در دنیا نیز با در نظر گرفتن جمعیت 4.6 میلیارد نفری کاربران فعال در شبکه‏های اجتماعی به 58.4 درصد می‏رسد. به گزارش دیجیاتو در گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی آمده که ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیکی ۱۲۳۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل رشد ۱۳ درصدی داشته است. همچنین در این گزارش تاکید شده که کل اینمادها در سال پایان سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۲۰ هزار اینماد رسیده که حکایت از رشد ۳۵ درصدی دارد و البته بیش از ۳۸۰۰ مورد اینمادهای بدون ستاره نیز به کسب و کارها اعطا شده است. ناگفته نماند بیش از ۴۰۰ هزار سایت فعال در زمینه تجارت الکترونیکی فعالیت دارد که ۱۲۰ هزار مورد از آنها اینماد دریافت کردند. به گزارش تجارت‌نیوز، حدود 40درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی از شبکه‌های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام، به‌عنوان اصلی‌ترین روش ارائه کالا و خدمت در کنار به‌کارگیری وب‌سایت خود استفاده می‌کنند. – در پایان چه نکته‌ی دیگری در مورد دیجی‌کالا و آینده آن دارید؟  دیجی‌‌کالا دیگر فقط یک کسب‌وکار نیست.

حضور در رسانه های اجتماعی دیگر یک موضوع قابل بحث نیست، بلکه برای همه برندها صرف نظر از مدل کسب و کار یا صنعت به یک امر مسلم تبدیل شده است. در این مقاله، ما شش مزیت اصلی استفاده از رسانه اجتماعی و این که چگونه می تواند کسب و کار تجارت الکترونیک شما را متحول کند، نشان خواهیم داد. فین‌تک‌ها به‌دلیل استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، نه‌تنها به کاهش هزینه‌ها کمک کرده‌اند، بلکه سرعت و کارایی خدمات مالی را نیز بهبود بخشیده‌اند. این تحولات به‌ویژه در شرایطی که اقتصاد ایران با چالش‌هایی همچون تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی روبروست، بسیار حیاتی و ضروری به‌نظر می‌رسد.

شبکه‌های اجتماعی ایرانی چه سهمی دارند؟

هدی رستمی جزو آن دسته از بلاگر های معروف ایرانی است که همیشه در سفر به سر می‌برند. او با سفرهایش قصد دارد تا ایران را به کشورهای دیگر بشناساند و البته برای مخاطبانش از سفرهایی که به کشورهای دیگر دارد تولید محتوا کند. او در حال حاضر از طریق اداره تورهای گردشگری و تبلیغات در فضای مجازی کسب درآمد می‌کند. از جمله دلایلی که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای افزایش این حجم از شکایات اعلام کرده مواردی از جمله، مشکلات لجستیک، تأمین کالا و افزایش نرخ ارز برای کسب وکارها و نیز تعطیلی کسب وکارها در برخی بازه‌های زمانی بدلیل شیوع ویروس کرونا بوده است. در چنین شرایطی باید پذیرفت مجموعه‌های شکل‌گرفته و توسعه‌یافته اقتصاد دیجیتال در ایران مانند دیجی‌کالا دارای استعدادهای خفته و توان پنهان بسیار زیادی هستند.

30درصد نیز از روش پرداخت در محل و پرداخت از طریق درگاه اینترنتی بانکی به‌صورت مشترک بهره برده و تنها 3 درصد از کسب و کارهای الکترونیکی، روش‏هایی مانند پرداخت در محل، کارت به کارت و واریز به حساب را برای تحویل کالا و خدمات خود به مشتریان ارائه می‏دهند. زمانی که سیاستگذاران برای کاهش تعرفه‌ها مذاکره می‌کنند، فرصتی برای فراتر رفتن از تسهیل تجارت سنتی و ایجاد زیرساخت‌های دیجیتال مشترک در اختیار دارند. این همگرایی می‌تواند طیف گسترده‌ای از حوزه‌ها را شامل شود؛ از فین‌تک و پرداخت‌های چندارزی گرفته تا امنیت سایبری، بلاک‌چین و لجستیک هوشمند. یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای تجارت آزاد دیجیتال، استانداردسازی سیستم‌های پرداخت است. در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) به‌دلیل موانع مالی و پیچیدگی‌های ارزی، از حضور در بازارهای بین‌المللی بازمی‌مانند. اما اگر ایران و کشورهای عضو اتحادیه بتوانند یک سیستم پرداخت مشترک و چندارزی توسعه دهند، این شرکت‌ها خواهند توانست با حداقل هزینه و بدون نیاز به واسطه‌های مالی پرهزینه، وارد بازارهای جدید شوند.

در حال حاضر شبکه اینترنتی به توسعه کامل و فراگیر نرسیده، به این لحاظ در شبکه توزیع، شکل سنتی نیز حاکم است و واسطه‌های فیزیکی همچنان حضور دارند که از رابطه مستقیم آن ها با مصرف کننده نهایی ناشی می گردد. چشم‌انداز ترسیم‌شده برای دیجی‌کالا برندی ملی با ایجاد ارزش برای ذی‌نفعان و در نهایت یاری‌دهنده برای یافتن راه‌حل‌های مبتنی بر تکنولوژی برای چالش‌های پیچیده ایران امروز است. ما می‌خواهیم منابع ظهوریافته و بالقوه گروه دیجی‌کالا را به سوخت اثربخش برای رشد مشاغل کوچک و متوسط تبدیل کنیم و از این طریق برندهایی بزرگ خلق کنیم که در توسعه اقتصادی کشور نقشی پررنگ دارند. معتقدیم این امر باعث توسعه اقتصادی و اجتماعی و قدرت‌بخشی واقعی و اصیل به مردم کشور می‌شود. ما بر این باوریم زمانی که اقتصاد تکنولوژی کشور توسعه پیدا کند و مردم زندگی باکیفیت‌تری را تجربه کنند، دیجی‌کالا هم توسعه پیدا می‌کند و افتخار می‌کنیم که امروز این دو به هم گره خورده‌اند. در گزارش تجارت الکترونیک ایران آورده شده که بر اساس نتایجی که از پرسش‌نامه‌ها به دست آمده است، قشر جوان عمده مخاطب واحدهای تجارت الکترونیکی بوده‌اند و پس از آنان میانسالان با 45درصد در جایگاه بعدی قرار دارند.

بدون یک استراتژی که توسط بینشی جامع در خصوص جایگاه اقتصاد دیجیتال درون رقابت‌های بین‌المللی تجهیز شده باشد، حتی تلاش برای تسهیل نقش‌آفرینی شرکت‌های موفق ایران مانند دیجی‌کالا، کوتاه مدت، تصادفی و برگشت‌پذیر خواهد بود. توصیه و حمایت از فراتر رفتن شرکت‌های ایرانی از مرزها صرفاً مسئله افزایش درآمد ملی نیست بلکه از آن مهمتر، تبدیل ایران به یکی از گره‌ها یا کاروانسرای تجارت دیجیتال و در پیامد آن، ارتقای توان چانه‌زنی ایران در رقابت با دیگر کشورهاست. بدون چنین دورنمایی، نه تنها این الگوهای موفق از توسعه بیشتر به سرحداتی که مستعد آن هستند بازمی‌مانند بلکه ممکن است به آرامی در سراشیب سکون و زوال قرار بگیرند؛ حادثه‌ای که خواه‌ناخواه در اشاره به کاهش قدرت ملی در عصر دیجیتال قرار می‌گیرد.

{

فیلترینگ، فروش فروشگاه‌ها را صفر کرد

|}
  • از منظر دیگر حتی اگر در آن روزِ فرضی این موقعیت همکاری و سرمایه‌گذاری برای دیجی‌کالا رخ ندهد ما معتقدیم که مزیت‌های رقابتی خوبی برای رقابت با آن‌ها داریم.
  • همچنین، به تحلیل روندهای نوین، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال ایران و چالش‌های اقتصاد دیجیتال در ایران می‌پردازد و به‌طور خاص به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و ترویج این تغییرات توجه خواهد داشت.
  • {
  • فرزین فردیس عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی نیز در این نشست گفت ظرفیت تولید سرمایه داخلی ما ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار است و از این جهت در بهترین حالت بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار و حتی تا ۱۰۰ میلیارد دلار برای رشد ۸ درصدی اقتصادی که در برنامه‌های توسعه اشاره شده نیاز داریم.
  • |}{
  • در صورت استفاده از محتوای وب‌سایت بدون دادن لینک مستقیم، محتوای شما هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی به فرم DMCA گزارش خواهد شد.
  • |}{
  • سازمان‌ها و مجموعه های تجاری باید پرسنلی را پرورش دهند که در زمینه تجارت الکترونیک تخصص کافی را پیدا کنند چون امروزه تجارت از طریق اینترنت یکی از مهمترین راههای رسیدن به موفقیت و ثروت می باشد .
  • |}
  • ویدئوهای طنز سرنا در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و یوتیوب جزو پرمخاطب‌ترین ویدئوهای طنز ایرانی محسوب می‌شوند.

استارتاپ‌های موفق ایرانی معمولاً با شناسایی نقاط ضعف و نیازهای بازار، راهکارهای خلاقانه‌ای ارائه می‌دهند. برای مثال، استفاده از تکنولوژی‌های نوین در تولید محتوا، تجارت الکترونیک و خدمات مالی، به‌وضوح در استارتاپ‌های ایرانی مشاهده می‌شود. این نوآوری‌ها نه‌تنها موجب افزایش جذابیت خدمات برای مشتریان شده، بلکه به رشد و توسعه پایدار این استارتاپ‌ها کمک شایانی کرده است. بخش اعظم شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیکی همانند سالیان گذشته در تهران متمرکز هستند. بر اساس آخرین گزارش سالانه تجارت الکترونیکی، گفته شده که در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد فعالان کسب‌وکار تجارت الکترونیکی در تهران هستند و اصفهان در رتبه دوم و خراسان رضوی در رتبه سوم قرار دارند. مطابق آمارهایی که وجود دارند، سهم اقتصاد دیجیتال از GDP (تولید ناخالص داخلی) ایران حدود نصف متوسط جهانی است.

    {
  • همچنین آنطور که در این گزارش برآورد شده، ۴۸ میلیون ایرانی عضو شبکه‌های اجتماعی هستند.
  • |}{
  • ابزارهای تحلیلی در رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا اثربخشی استراتژی‌های خود را ارزیابی و نقاط ضعف را بهینه‌سازی کنند.
  • |}
  • با معرفی خدمات نوین مالی، فین‌تک‌ها توانسته‌اند دسترسی به خدمات مالی را برای اقشار مختلف جامعه تسهیل کنند.
  • برای ایجاد محتوای با کیفیت، تهیه ابزارآلات مناسب مانند دوربین با کیفیت و ویرایشگرهای تصویر و ویدیو اهمیت دارد.
  • {
  • با فروشگاه اینستاگرام، شما می توانید محصولات خود را برای فروش فهرست کنید، آن ها را مستقیما به فروش برسانید و ارسال ها را مدیریت کنید.
  • |}
  • تجربه خوب برای مشتریان مهم‌ترین هدف ما در دیجی‌کالاست که تلاش کردیم در سال ۱۴۰۲ در این راه قدم برداریم.

این امکان هم وجود دارد که کلان‌روندهای تکنولوژی ما را به سمت وارد شدن در مدل‌های کسب‌وکار جدید ببرد. این همان الگویی است که در دنیای تکنولوژی شرکت‌هایی مثل آمازون یا علی بابا و یا شاپی(Shopee) در سنگاپور، لازادا (Lazada) در مالزی و نون‌ (Noon) در امارات در حال اجرا و توسعه‌ی آن هستند. وظیفه‌ی سوم ما، سرمایه‌گذاری است و استارت‌آپ‌هایی را که تیم قوی و مدل کسب‌وکار درستی دارند و می‌توانند زنجیره‌ی ارزش ما را تکمیل کنند، شناسایی می‌کنیم و در مرحله‌ی بعد روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم. ما با شناسایی نقاط قوت و ضعفی که در سازمان وجود دارد به توسعه‌ی سازمان کمک می‌کنیم و در این مسیر تسهیل‌گر هستیم تا استرتژی‌های دقیق‌تری پیاده شود و نتایج آن به صورت آبشاری درون سازمان و شرکت‌های تابعه‌ی گروه سرریز شود.

  • این به شما کمک می کند تا مشخص کنید رقبا در چه شبکه هایی بیشتر متمرکز شده اند.
  • {
  • نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که تلگرام با 41درصد در رده دوم و واتس‌اپ با 37درصد استفاده در رده سوم قرار دارند و نکته قابل توجه این است که بعد از فیلتر شدن واتس‌اپ در سال 1401، تلگرام از واتساپ پیشی گرفت.
  • |}
  • کشور هلند با کسب امتیاز 82.06 جایگاه نخست را در این شاخص از آن خود کرده و سنگاپور نیز با امتیاز 80.01 رتبه نخست را در بین کشورهای آسیا و اقیانوسیه دارد.
  • {
  • حتی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی می توانید یک مسابقه رسانه اجتماعی برگزار کنید و فالوورهای خود را تشویق کنید تا تجربه های خود از محصولات شما را به اشتراک بگذارند.
  • |}
  • تجارت الکترونیک به معنی تجارتی است که به صورت اینترنتی و بدون نیاز به حضور داشته باشد.
  • {
  • البته شرکت‌های چندملیتی مثل آمازون یا علی بابا اگر روزی بخواهند وارد بازار ایران بشوند، مانند تجربیات مشابه در همسایگی ما احتمالاً اقدام به تملک یکی از پلتفرم‌های داخل ایران خواهند کرد.
  • |}

اما این ظرفیت‌ها تنها زمانی بالفعل می‌شوند که همگرایی اقتصادی با همگرایی دیجیتال همراه باشد؛ موضوعی که می‌تواند ایران و اوراسیا را به یک اکوسیستم تجارت الکترونیک یکپارچه بدل کند. اگر پلتفرم‌های دیجیتال ایران و اوراسیا براساس چنین چارچوبی ادغام شوند، نتیجه چیزی فراتر از افزایش حجم معاملات خواهد بود. در این صورت، یک شبکه تجاری هوشمند، چابک و کم‌هزینه شکل خواهد گرفت که نه‌تنها تجارت منطقه‌ای را متحول می‌کند، بلکه می‌تواند الگویی برای همکاری‌های اقتصادی گسترده‌تر در سطح بین‌المللی باشد. این توافق، اگر با استراتژی دیجیتال هوشمندانه همراه شود، می‌تواند ایران را نه‌تنها به یک بازیگر کلیدی در اوراسیا، بلکه به یکی از مراکز مهم تجارت دیجیتال منطقه تبدیل کند. در این نوشتار، بررسی خواهیم کرد که چگونه این همگرایی دیجیتالی می‌تواند آینده تجارت ایران و اوراسیا را بازتعریف کند و چرا این فرصت نباید از دست برود. در حالی که ایران خیلی زودتر از کشورهای همسایه رشد جریان استارتاپی و به خصوص در زمینه تجارت الکترونیک را شاهد بود اما آمارها نشان‌گر سهم پایین خرده فروشی آنلاین نسبت به کل بازار خرده فروشی است.

از آنجا که بلاگری به یک فرآیند پویا و تکاملی تبدیل شده است، آمادگی برای یادگیری مداوم و پیشرفت ضروری است. مدرک لیسانس او برق (مخابرات) است و در رشته جامعه‌شناسی مدرک فوق‌لیسانس گرفته است. بسیاری از کسانی که به فناوری علاقه دارند، جادی را در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام دنبال می‌کنند. او علاوه‌بر فعالیت در سایتش به‌نام «کیبرد آزاد»، پادکست «رادیوگیک» را هم اداره می‌کند. با تجارت الکترونیک، تبادل اطلاعات در مورد خرید، فروش و ارسال کالا را برای مؤسسات مرتبط با تجارت آسانتر و سریعتر می کند.

این استارتاپ‌ها با اتکا به نوآوری‌های تکنولوژیک و استفاده از اینترنت، توانسته‌اند خدمات و محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنند. در این میان، رسانه تریبون اقتصاد نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و معرفی این استارتاپ‌ها ایفا کرده است. بسیاری از استارتاپ‌های موفق ایرانی با ایده‌های خلاقانه و نوآورانه خود، توانسته‌اند در بازارهایی که پیش از این به‌خوبی سر و سامان نیافته بودند، جایگاه خوبی پیدا کنند. این روند نه‌تنها به ایجاد شغل‌های جدید کمک کرده، بلکه به اقتصاد ملی نیز رونق بخشیده است.

برنامه‌ی ما به خدمت گرفتن تکنولوژی است تا تسهیل‌گر تجربه‌ی خرید و فروش باشیم. اما ما با چالش‌های بسیاری روبه‌رو هستیم که اگر امروز و فردا به فکرشان نباشیم مسئله‌ساز خواهد بود. یکی از آن‌ها مسئله‌ی مهاجرت استعدادهای تحصیل‌کرده است که چالش بزرگی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه به وجود آورده است. چالش دیگر امکان جذب سرمایه‌گذاری خارجی است؛ و همچنین قوانین سخت‌گیرانه‌ای که دسترسی ما به بازار سرمایه و حضور در آن را محدود، و تزریق سرمایه به بازار تجارت الکترونیک ایران را سخت و ناممکن کرده است.

تجربه را آسان و ساده کنید و سوالات متداول در مورد محصولات، خدمات پرداخت و ارسال را در توضیحات محصول خود بگنجانید. مردم می خواهند در برندهایی که استفاده می کنند نقش داشته باشند و از آن مهم تر، آن ها می خواهند برندها خود را با ارزش ها و باورهایشان هماهنگ کنند. دوران غیرسیاسی بودن و سکوت برندها در مورد مسائل اجتماعی گذشته است و اینجاست که رسانه های اجتماعی می درخشند.

{
  • تحول اقتصاد دیجیتال در ایران به شکل‌گیری یک محیط پویا و نوآورانه منجر شده است که در آن فین‌تک و استارتاپ‌های فناوری‌محور نقشی کلیدی ایفا می‌کنند.
  • الان می‌بینیم حتی چین که برنامه راهبردی با ایران امضا کرده در ترکیه و عربستان سرمایه‌گذاری می‌کند.
  • علیرضا مجیدی که پزشکی خوانده است، در «یک پزشک» آخرین اخبار فناوری را می‌نویسد.
  • {
  • برای موفقیت در دنیای بلاگری، تعهد به ایجاد محتوای مرتب و پیگیری از جمعیت مخاطبانتان ضروری است.
  • |}{
  • موفقیت چنین مدل‌هایی، نه‌تنها به پذیرش آنها از سوی کشورهای عضو اتحادیه بستگی دارد، بلکه نیازمند چارچوب‌های نظارتی شفاف، قوانین مالی پایدار و همکاری موثر بین بانک‌های مرکزی و نهادهای مالی منطقه‌ای است.
  • |}{
  • به گفته فرجود  به دلیل موانع قانونی واردات امروزه قاچاق سهم جدی از بازار خرده فروشی ما را دارد.
  • |}
|}

هدف ما کمک به این گروه از فروشندگان است تا بتوانند مسیر رشد و توسعه‌ی خود را به بهترین شکل و با کیفیت مطلوب بپیمایند. در گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تاکید شده که ۹۴ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی، از سرمایه گذاری شخصی برای توسعه کسب و کار خود استفاده کردند و ۶۰ درصد از این کسب و کارها نیز از شرکت ملی پست برای ارسال محصولات خود استفاده می‌کنند. ۶۰ درصد فعالین حوزه تجارت الکترونیکی دارای اینماد نیز در گروه سنی جوانان قرار دارند. نکته جالب اینجاست که ۱۴ درصد از صاحبان کسب و کارهای الکترونیکی را افراد زیر ۲۰ سال تشکیل می‌دهند و همچنین ۱۴ درصد نیز متعلق به افراد بالای ۵۰ سال هستند. در بین گروه سنی خریداران نیز باید گفت ۶۰ درصد خریداران را افراد جوان تشکیل می‌دهند و ۵ درصد خریداران نیز کودکان هستند. همچنین ۶۶ درصد خریداران را مردان تشکیل می‌دهند و ۳۴ درصد از خریداران، زنان جامعه هستند.

بدون شک، هر صاحب کسب و کاری قصد دارد حداکثر ترافیک را به سمت وبسایت خود جذب کند. خوشبختانه، شما می توانید از قدرت رسانه های اجتماعی برای هدایت ترافیک به وبسایت تجارت الکترونیک خود و افزایش دسترسی و رویت پذیری در میان مخاطب هدف استفاده کنید. به گفته کلاهی قطع روند سرمایه‌گذاری خارجی فقط ناشی از تحریم‌ نبود و تنش‌های بی موردی که در داخل ایجاد کردیم سرمایه گذاران را ترساند. این شرکتها فرصت ورود به بورس را پیدا نکردند و مثلا شرکتی چون دیجی‌کالا فرصت این را پیدا نکرد که مراکز پخش خود را در سراسر کشور و نه فقط تهران ایجاد کند. به اعتقاد کلاهی دیجی‌کالا تا همین جا که ۲ درصد از سهم خرده فروشی آنلاین ایران را در اختیار دارد چقدر جلوی قاچاق و ورود کالای تقلبی را گرفته چون از روز نخست داشتن برگ سبز گمرکی را الزام کرد در حالی که در آن زمان این موضوع برای موبایل یا تبلت اصلا وجود نداشت.

هدف ما از دموکراتیک کردن تجارت الکترونیک این است که مجموعه‌ی دیجی‌کالا بتواند خدمات و فناوری‌هایی را در اختیار کسب وکارها قرار دهد تا آن‌ها بتوانند مسیرگسترش کسب‌وکار خودشان به فضای آنلاین را راحت‌تر و با کیفیت بیش‌تر طی کنند. به عنوان مثال خدمات پرداخت یا تبلیغات دیجیتال و مارکتینگ نیاز تعداد زیادی از فروشنده‌های آنلاین است و دیجی‌کالا می‌تواند این خدمات را در اختیار آن‌ها بگذارد. آن‌چه ما از دموکراتیزه شدن در نظر داریم، این است که خدماتی که تسهیل‌گر فضای تجارت الکترونیک است فارغ از همکاری در بستر بازارگاه دیجی‌کالا، برای تمام فروشندگان آنلاین در ایران در دسترس باشد.

Contact Us
https://blog.tikshahr.ir/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%af%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%86/
Email: info@tikshahr.ir
Phone: 09145622900
, iran, iran

در این فضا ما امیدواریم همچون گذشته زمینه‌ساز رشد نیروی انسانی سرمایه‌گذاری باشیم. مشخصه بارز اقتصاد پلتفرمی ادغام اینترنت با تولید، کشاورزی، تجارت و خدمات در ابعاد مختلف است. این امر به ظهور پارادایم‌های کسب‌وکاری جدیدی منجر شده که مبنای آن بر ارزش‌هایی مانند باز بودن، دموکراتیزه شدن فرآیندها، به اشتراک‌گذاری، همکاری، موفقیت همه طرف‌ها و خلق ارزش مشترک برای همه ذی‌نفعان استوار است. ویژگی‌هایی که بنیان‌ نسل بعدی پلتفرم ما را پایه‌ریزی می‌کند و به وضوح در راستای دور شدن از مدل‌های کسب‌وکار قدیمی‌تر با بازی حاصل جمع صفر و -در عوضِ آن- تمرکز بر منافع برای همه ذی‌نفعان است. براساس گزارش‌های «پادرو» که حدود 3ماه پیش منتشر شد، در نیمه ابتدایی سال گذشته حدود 650هزار فروشگاه عمومی در اینستاگرام فارسی فعالیت می‌کردند که این آمار بعد از فیلترینگ به 330هزار فروشگاه کاهش یافت.

یک تخصص یا حوزه خاصی را انتخاب کنید که در آن تجربه و دانش دارید یا به آن علاقه دارید. ایجاد محتواهایی که در یک حوزه خاص منحصر به فرد و با ارزش برای مخاطبان باشند، می‌تواند شما را از دیگران متمایز کند. در صورت استفاده از محتوای وب‌سایت بدون دادن لینک مستقیم، محتوای شما هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی به فرم DMCA گزارش خواهد شد. تجارت الکترونیک امروزه بسیار پیشرفت کرده است و گام های بزرگی درصادرات محصولات برداشته است. تجارت الکترونیک یکی از پیشرفت های جدید اوضاع جامعه بشری است که باید روی آن کار کنیم.

این در حالی است که وزیر ارتباطات می‌گوید 60درصد مردم از پلتفرم‌های بومی استفاده می‌کنند. این سرمایه‌گذاری‌ها تنها به افزایش سرمایه در گردش محدود نمی‌شود، بلکه زمینه را برای انتقال دانش فنی، نوآوری‌های مدیریتی و توسعه استارت‌آپ‌های بومی نیز فراهم می‌کند. در نتیجه، نه‌تنها شرکت‌های داخلی از این تحولات سود خواهند برد، بلکه اکوسیستم نوآوری منطقه نیز متحول خواهد شد. سرمایه‌گذاران به دنبال بازارهایی هستند که هم در حال رشد باشند و هم از شفافیت و ثبات کافی برخوردار باشند.

او از جمله بلاگرهایی به شمار می‌رود که تلاش می‌کنند با تبلیغ محصولات آرایشی و بهداشتی کسب درآمد کنند. تجارت الکترونیک به معنی تجارتی است که به صورت اینترنتی و بدون نیاز به حضور داشته باشد. تجارت الکترونیک در ایران مزایای بسیار زیادی دارد و موانع موجود در آن احتیاج به برنامه ریزی صحیح دارد.

از آنجایی که شما به طور مستمر محتوای آموزنده در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، منبع قدرتمندی برای بازدیدکنندگان جدید می باشد. هرچه محتوای مفید بیشتر در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، مخاطبان احتمالاً آن مطالب را با دوستان و دنبال کنندگان خود به اشتراک خواهند گذاشت. بنابراین، با استفاده از تایید اجتماعی و محتوای تولید شده توسط کاربر به خریداران آنلاین خود نشان دهید که شما برندی قابل اعتماد و مطمئن هستید. اگر اعتماد نداشته باشند، نه از وبسایت شما بازدید خواهند کرد و نه محتوای تولید شما را مطالعه می کنند. وقتی بر روی سایت های رسانه اجتماعی پست منتشر می کنید، لینکی از سایت خود با کلمه کلیدی اصلی درج می کنید و این به ارسال ترافیک به سایت شما به عنوان لیدها کمک می کند و بازدیدکنندگان سایت شما را از طریق رسانه های اجتماعی پیدا می کنند. برندها دیگر محصولات خود را نمی فروشند، آن ها سبک زندگی را می فروشند و افرادی که این سبک زندگی را دارند یا آرزوی آن را دارند، می خواهند که برندها از نفوذ آنها استفاده کنند و وقتی بی عدالتی آشکار می شود صحبت کنند.

مدیرعامل سرآوا گفت دلیل اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در ایران اتفاق نمی‌افتد این است که سرمایه‌گذار قبلی نتوانسته موفق شود. درگیری‌هایی در سطوح اقتصادی و سیاسی وجود دارد که سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند کشورهایی چون امارات، قطر و ترکیه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند و به دنبال ریسک‌های کار کردن با ایران نباشند. علاوه بر این، برندها می‌توانند با انتشار محتوای آموزشی و راهنماهای کاربردی، کاربران را به یادگیری بیشتر تشویق کرده و ارزش بیشتری برای آن‌ها ایجاد نمایند. این روش‌ها به کاربران حس مشارکت و احترام از سوی برند می‌بخشند و ارتباطی عمیق‌تر و پایدارتر ایجاد می‌کنند. برای موفقیت در دنیای بلاگری، تعهد به ایجاد محتوای مرتب و پیگیری از جمعیت مخاطبانتان ضروری است.

بلاگر https://blog.tikshahr.ir/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%af%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%86/
منبع