سئو تصاویر در کمترین زمان
هوش مصنوعی در طراحی بنر: معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی
تصویری که بیهدف و فقط برای پر کردن فضای خالی مقاله به اون اضافه میشه، نمیتونه اونطور که باید، به رتبه گرفتن شما کمک کنه. سلامدر حال حاضر استفاده از فرمت های Webp و AVIF به سرعت لود تصاویر و سئوی آن ها کمک بیشتری می کند. پیشنهاد می کنم با توجه به این که گوگل به سرعت لود اهمیت زیادی میده، تصاویرتون رو با فرمت های Webp و AVIF قرار بدین. یکی از مواردی که کمتر بهش توجه میشه استفاده از تصاویر progressive هست. برخلاف تصاویر معمولی که از بالا به پایین و به طور کامل لود میشن، تصاویر Progressive اول به طور محو و کامل لود میشن و به تدریج کیفیتشون افزایش پیدا میکنه. همانطور که میدانید، زمان بارگذاری صفحات سایت، یکی از فاکتورهای بسیار مهم در دو نسخه دسکتاپ و موبایل است.
فقط به یاد داشته باشید نام فایلهای تصویری باید کوتاه باشد و بهتر است کلمات موجود در عنوان خود را با خط فاصله جدا کنید تا درک آنها برای گوگل آسانتر باشد. بهطور خلاصه، همیشه اندازه تصاویر خود را متناسب با اندازهی نمایش موردنظر قرار دهید و وضوح تصویر را روی ۷۲ PPI یا کمتر نگه دارید. باید بدانید استفاده از تصویر در سایت و محتوا بسیار سودمند و گاهی حتی ضروری است. ما انسانها موجوداتی به شدت بصری هستیم و هیچ چیزی مانند یک تصویر جذاب توجه ما را جلب نمیکند. فراموش نکنید که زیاد هم از عکس ها در مقالات خود استفاده نکنید؛ هر عکس باید با هدف خاصی استفاده شود. در صورت لزوم، میتوانید از دادههای ساختاریافته (Structured Data) برای عکس ها استفاده کنید و از قابلیت Lazy Load هم برای سرعت بیشتر صفحاتتان کمک بگیرید.
در وردپرس شما هر با اضافه کردن هر نوع رسانه مثل یک عکس، میتوانید یک متن URL، عنوان یا Title، یک کپشن و از همه مهم تر یک متن جایگزین برای آن بنویسید. از بین این فاکتورها، 3 عامل اول بیشتر مورد استفاده کاربران قرار میگیرد ولی متن جایگزین علاوه بر استفاده کاربری، برای موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد. هر تصویر، ویدئو، فایل صوتی یا المان گرافیکی که در صفحه استفاده میکنیم بخشی از محتوای آن بوده و بر تعیین موضوع و کیفیت از دید کاربر و رباتهای گوگل تاثیرگذار است. انتخاب متن جایگزین مناسب، استفاده از تصاویر اختصاصی و کپشن نویسی روی تصویر تکنیکهایی هستند که به تقویت مفهوم کلیدی در محتوا کمک میکنند. با استفاده از این افزونه میتوانید با بهینه سازی تصویر سرعت وب سایت خود را افزایش دهید و بدون از دست دادن کیفیت، تصاویر واضح تری دریافت کنید.
اگر از تصاویر تار و با کیفیت پایین استفاده میکنید، ممکن است گوگل نتواند تشخیص دهد که تصویر شما با مورد اسکن شده توسط کاربر مطابقت دارد. به علاوه تصاویر با وضوح پایین تجزیه و تحلیل مناسب محصولات شما را برای کاربران دشوار میکند. لنز گوگل روز به روز محبوبتر میشود و شما باید سعی کنید تصاویرتان برای آن بهینه کنید. برای انجام این کار باید به نکاتی که قبلاً اشاره کردیم مانند افزودن متن جایگزین، کاهش اندازه فایلهای تصویر همچنین کپشنها و استفاده از تصاویر واکنشگرا پایبند باشید. مجموع درخواستهای تصویر، تعداد فایلهای تصویری را اندازهگیری میکند که مرورگر هنگام رندر کردن یک صفحه وب تلاش میکند بارگذاری کند. این نقشه شامل URL برای همه انواع محتوا از جمله وبلاگها، مقالات و صفحات محصول است.
سئوی تصویر شامل بهینهسازی تصاویر برای افزایش دیدهشدن آنها در Google Images و SERP است. این عمل کمک میکند تا تصاویر بهطور خودکار در قسمت تصاویر گوگل نمایش داده شوند. در این حالت، بهینه سازی تصاویر برای گوگل، بسیار مهمتر از حالت عادی است. اکنون که مفاهیم و اهمیت سئو تصاویر را مرور کردیم و به درک مشترکی از آن رسیدیم، زمان آموزش سئو تصاویر است. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که از متن جایگزین برای توصیف عکس های خود استفاده کنید.
بنابراین، برای بهینهسازی سئو تصاویر، باید متن جایگزین را به گونهای بنویسیم که کاربر بدون مشاهده تصویر بتواند آن را تصور کند. تگ Alt، به متنی جایگزین گفته میشود که در هنگام خطا در اجرای تصاویر به نمایش در میآید. اگر تصویر به هر دلیلی بارگذاری نشد، کاربران این متن را میخوانند و میبینند که تصویر چیست. گوگل تگ Alt را مهمترین عامل در سئو تصاویر سایت در نظر میگیرد. هنگام نوشتن توضیحات جایگزین از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید تا شانس قرار گرفتن در نتایج تصاویر گوگل را داشته باشید.
تولید محتوای تصویری توضیح یک مفهوم ویا بیان کردن یک نکته را برای شما (نویسنده) آسان تر میکنند. اما به یاد داشته باشید که ممکن است مجبور شوید کمی کیفیت را به خطر بیندازید تا حجم تصاویر را کاهش دهید. فرض کنید در یک رستوران هستید و میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد نوشابههای موجود در لیست نوشیدنیها داشته باشید. میتوانید فهرست را با گوگل لنز اسکن کنید تا گوگل جزئیاتی در مورد نوشابههای مختلف ارائهشده در اختیارتان قرار بدهد. حال لیستی از تصاویر موجود در صفحه را به همراه URL و اندازه آنها مشاهده خواهید کرد. در این گزارش میتوانید بفهمید چه میزان از تصاویر شما، دارای عرض یا ارتفاع واضح نیستند؛ یعنی اندازه آنها در کد HTML سایت مشخص نشده است.
تصاویر raster از مجموعهی متراکمی از پیکسلها در کنار هم تشکیل شدهاند و با مقادیری مثل dpi یا ppi کیفیت آنها سنجیده میشود. هرچقدر میزان تراکم یا dpi پیکسلهای تصویر در این ساختار بیشتر باشد، کیفیت و البته حجم تصویر نیز افزایش پیدا میکند. به همین خاطر با بالا بردن ابعاد این نوع از تصاویر نسبت به اندازه اصلی، با کاهش کیفیت تصویر مواجه خواهیم شد. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا توجهی به ماهیت محتوا نکرده و به دنبال یک فرمول تکرارپذیر برای همه سایتها میگردند. مثلا بهازای هر 300 کلمه حتما یک تصویر داشته باشیم یا در هر مقاله حداقل 4 تصویر درج شود. درحالیکه، موضوع و هدف مقاله باید در تعیین تعداد و نحوه نمایش عکسها در نظر گرفته شود.
در واقع شما به عنوان مدیر سایت، در نوشتن، ننوشتن و چه چیزی نوشتن آن آزادید. به شکل اصولی قرار است متن جایگزین، یک متن توصیف کننده تصویر باشد. اگر صفحههای وبسایتتان حاوی تصاویر جذاب باشد، احتمال اینکه کاربر به گشت و گذار در وبسایتتان ادامه دهد و زمان بیشتری را در صفحههایتان بگذارند بیشتر خواهد شد. همین افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت (Dwell Time) تأثیر چشمگیری بر سئو سایت شما، حتی سئو سریع، دارد. ابزار سئوی میزفاتولز بهتون کمک میکنه تا همه نقاط ضعف و ایرادهای سئوی سایت خودتون رو در کمترین زمان ممکن شناسایی و برطرف کنید.
به عنوان مثال در مورد یک وب سایت شرکتی، یک شرکت مشاوره، یا یک تجارت که به خدمات مشتری افتخار میکند فکر کنید. همه این وبسایتها تقریباً از تصویر یک تاجر در حال لبخند زدن استفاده میکنند. آنها محتوای شما را جالبتر میکنند و این بدان معناست که بازدیدکنندگان به احتمال زیاد مقاله شما را میخوانند. جای تعجب نیست که محتوای دارای تصاویر مرتبط ۹۴ درصد بیشتر از محتوای بدون محتوای تصویری بازدید داشته باشد. IPTC (شورای بینالمللی ارتباطات مطبوعاتی) فراداده عکس استانداردی است که برای توصیف عکسها استفاده میشود.
نظرات و پیشنهاداتتان را با آکادمی شادمان در میان بگذارید تا در صورتیکه نیاز به راهنمایی و مشاوره داشتید کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند. سلامپیشنهاد میکنیم از افزونه WP Rocket استفاده کنید و گزینه Lazy Load را برای تصاویر فعال کنید. هنوز هم شک دارید؟ پس با یک مثال این اهمیت را برای شما روشن میکنیم. اگر میخواهید با تغییرات احتمالی آینده سئو بیشتر آشنا شوید، به شما توصیه میکنیم سری مقالات جدیدترین تکنیکهای سئو را نگاه بیاندازید. از جان مولر (تحلیلگر روند در گوگل) در توییتر همین سوال پرسیده شد.
اگر نیاز به انجام تغییرات در تصویر و بریدن گوشههای آن داشته و امکان دسترسی به فتوشاپ را ندارید، این ابزار بهترین گزینه در دسترس است. حالا که از اهمیت بالای توضیحات جایگزین عکس به خوبی آگاه شدید، نوبت به این میرسد که آستینها را بالا بزنید و وارد عمل شوید! در اینجا میخواهیم یک عکس به شما نشان دهیم و 3 حالت خوب، بد، متوسط برای آن در نظر بگیریم. حالا که به خوبی با داستان تولد تگ alt آشنا شدید، میخواهیم به موضوع اصلی مقاله بپردازیم. شرکت Getty Images که یکی از سایتهای مطرح در زمینه فروش تصاویر استوک آنلاین بود، به این حرکت گوگل واکنش نشان داد و از گوگل بخاطر نقض قوانین کپی رایت مدیران سایت شکایت کرد.
به عنوان یک قاعده کلی، اگر هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی، بخش تصاویر نتایج زیادی نشان دهد، سئو تصاویر باید برای شما اولویت داشته باشد. به عنوان مثال، در حوزه فروش محصولات دیجیتال، عکسهای محصولات میتوانند بازدید قابل توجهی را از طریق جستجوی تصاویر جذب کنند. برای برخی از وبسایتها، تصاویر میتوانند یکی از مهمترین ابزارها برای جذب بازدیدکننده باشند. به عنوان مثال، اگر یک سایت فروش محصول دارید، تصاویر محصولات شما میتوانند کلید اصلی جذب مشتریان باشند. یا اگر وبسایتی مرتبط با طراحی داخلی یا هنر دارید، تصاویر زیبا و بهینه شده میتوانند نقشی کلیدی در افزایش بازدید شما ایفا کنند.
مثلاً سایت آنلاین tinypng که حجم عکس شما را بدون افت کیفیت کم میکند. افزونهای با همین نام نیز وجود دارد که میتوانید روی وردپرس خود نصب کنید و حجم تصاویر را کاهش دهید. مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم. Removal؛ سریعترین راه حذف صفحات از نتایج جستجو نحوه ساخت فایل Robots.txtدر خصوص افزایش سرعت ایندکس و بررسی سریعتر صفحات سایت هم پیشنهاد میکنیم مقاله سایت مپ و بودجه خزش را مطالعه کنید. باتوجه به اینکه سایت شما تازه تاسیس است و به تازگی دسترسی رباتها را باز کردهاید، دیرایندکس شدن صفحات کاملاً طبیعی است.
در انتها باید به خاطر داشته باشید که تصاویر تجاری معمولاً باید حجمی کمتر از 70 کیلوبایت داشته باشند. در هر حال این میزان همیشگی نیست و برای تصاویر بزرگ یا اینفوگرافیکها انجام آن کمی مشکل به نظر میرسد. سلام دوست عزیزبه نظرم میتوانید از تصاویر اورجینال خود برندها استفاده کنید. زمانی به فکر عکاسی محصول باشید که این تصاویر ارزش جدیدی برای مخاطب شما خلق میکند. اگر میخواهید با روشهای ممنوعه بیشتری مثل کیورد استافینگ آشنا شوید، در صفحه سئو کلاه سیاه میتوانید مهم ترین و رایج ترین این روشها را مشاهده کنید.
در این حالت، حداکثر عرضی که عکسها میتوانند داشته باشند هم 600 پیکسل است. حتی اگر عکس ما عرضی بیشتر از 600 پیکسل داشته باشد، مرورگرها (مانند کروم یا فایرفاکس) عرض تصویر را کاهش میدهند تا برابر 600 پیکسل شود. هوش مصنوعی به مجموعه ای از فناوری ها اطلاق می شود که به ماشین ها این امکان را می دهد که به طور خودکار از داده ها یاد بگیرند، تصمیم بگیرند و حتی در برخی مواقع، با انسان ها تعامل کنند. از طرف دیگر، می توانید یک پلاگین فشرده سازی تصویر مانند Imagify را نصب کنید. این ابزار به طور خودکار هر تصویری را که در سایت خود آپلود می کنید فشرده می کند.
آیا میدانستید که صفحات وب حداکثر عرض مشخصی دارند؟ این حداکثر عرض بسته به طراحی سایت متفاوت است. احتمالاً مشاهده کردهاید که یک یا هر دو طرف وبسایتها و بلاگها فضای خالی دارند یا در یک سمت، دستهبندیهایی قرار گرفته است. این ویژگی به همان حداکثر عرضی مربوط میشود که برای محتوا تعیین شده است. شما میتوانید از نامی مانند DCMIMAGE10.jpg که دوربین عکاسی به طور پیشفرض برای تصویر انتخاب کرده استفاده کنید. ولی بهتر است نام عکس را به Mercedes-benz-CLA 4-Door-Coupe.jpg تغییر دهید تا در جستجوی این کلمات رتبه بگیرید.
برخی از تصاویر موجود، به صورت رایگان در اختیار همه قرار گرفته شدهاند. وبسایتهایی نظیر dribbble یا freepik وجود دارند که عکس، طرحهای گرافیکی و وکتورهای رایگان را در اختیارتان قرار میدهند. مطمئناً با استفاده از این وبسایتها میتوانید تصاویری که با موضوع محتوای شما در ارتباطند را پیدا کنید. سلام دوست عزیزتغییر عکس حتی با حفظ آدرس موجب میشه که گوگل در مورد اون مجدد تصمیم گیری کنه. به این ترتیب، وقتی کسی در گوگل جستجویی کند که با متن جایگزین تصویر شما یکی باشد، در بخش جستجوی تصویری، عکس شما قابل مشاهده است. بعد از اینکه فرمت تصویر برای استفاده در سایتمان را انتخاب کردیم، نوبت به تغییر فرمت است.
همچنین، تعداد تصاویر باید متناسب با نیاز محتوا باشد؛ استفاده بیش از حد از تصاویر بدون ارتباط میتواند کاربران را گیج کند، در حالی که کمبود تصاویر نیز ممکن است از تأثیرگذاری محتوا بکاهد. انتخاب هوشمندانه تصاویر نه تنها به جذابیت بیشتر محتوا کمک میکند، بلکه به بهبود سئو و تجربه کلی کاربر نیز منجر میشود. استفاده هوشمندانه از تصاویر میتواند به طور مستقیم حس رضایت کاربر را افزایش دهد. البته تنها حضور تصویر کافی نیست؛ اگر تصاویر با محتوای صفحه همخوانی نداشته باشند یا به دلیل حجم بالا باعث کندی بارگذاری صفحه شوند، تجربه کاربری را به شدت کاهش میدهند. زمان بارگذاری صفحه یکی از عوامل مهم در تجربه کاربری است و تصاویر نقش مهمی در آن ایفا میکنند. به همین دلیل، انتخاب تصاویر باید با دقت انجام شود تا علاوه بر جذابیت بصری، سرعت بارگذاری صفحه را نیز تحت تأثیر قرار ندهد.
در اغلب موارد، این عکس ها هستند که دارای بیشتری حجم در صفحات سایت هستند. پس به منظور بهبود سئو عکس، ما باید برای هر عکس فرمت مناسبی انتخاب کنیم. فرمتی که حجم پایینی داشته باشد و همزمان کیفیت آن خیلی پایین نباشد. که چی بشه؟ که از مزیتهای بهینه سازی تصاویر برخوردار شویم؛ یعنی رتبه بالاتر در گوگل و بازدید بیشتر. در این مرحله از آموزش سئو به اصول و نکات سئو تصاویر میپردازیم.
شما باید با توجه به حوزه کاری خود تصویری گرفته یا آن را با فتوشاپ ایجاد کنید. پس وقتی که شما با دوربین خود عکسی مرتبط با محتوا میگیرید و قرار میدهید، یا با فتوشاپ یک تصویر گرافیکی درست میکنید و… یکی از بهترین کارها را از نظر گوگل انجام داده اید. تصاویر، در این اسکرول کردن های سریع نظر کاربر را به خود جلب میکنند و آنها لحظاتی را برای دیدن تصاویر صبر میکنند. به همین طریق تصاویر باعث افزایش خوانایی محتوا ،افزایش حس خوب در کاربر و افزایش زمان ماندگاری در صفحات و سایت میشود. پس توصیه میکنم تصاویر بی ربط در مقالات و صفحات سایت خودتان نگذارید.
در رابطه با استفاده بهینه از تصاویر، در صفحه "سئو تصاویر" به موضوعاتی مثل کاهش حجم تصاویر، درک محتوای تصویر و انتخاب متن جایگزین تصاویر پرداختیم. در ادامهی موضوعِ بهینه نگهداشتن تصاویر برای سئو، در این مقاله به معرفی و شرح انواع فرمت تصویر و کاربرد صحیح آنها میپردازیم. صرفهجویی در زمان و هزینهاستفاده از هوش مصنوعی در طراحی بنر فروشگاهی به کسبوکارها این امکان را میدهد که به سرعت و با هزینه کمتر بنرهای جذاب و مؤثر طراحی کنند. این ابزارها معمولاً کاربرپسند هستند و نیازی به تخصص طراحی گرافیک ندارند.2. طراحی بنرهای شخصیسازی شدههوش مصنوعی قادر است بنرهایی طراحی کند که متناسب با نیاز و سلیقه مشتریان خاص شما باشد.
در حالت ایده آل، شما به خوانندگان می گویید که تصویر دقیقاً چه چیزی را در یک یا دو جمله نشان می دهد. مجدداً، با استفاده از مثال بالا، به سادگی با استفاده از زیرمتن «ساحل» سئو و تجربه کاربری بهتری نسبت به «ساحل ماسه سفید در سواحل بارسلونا» خواهد داشت. با رعایت این نکات و تنظیم صحیح دسترسیها، میتوانید به سادگی به موتورهای جستجو کمک کنید تا تصاویر شما را به درستی ایندکس کنند و رتبه بهتری در نتایج جستجوی تصاویر به دست آورید. کپشن یا توضیحات زیر تصاویر یکی از عواملی است که موتورهای جستجو به آن توجه میکنند. متن کپشن باید توضیحی کوتاه و مرتبط با محتوای تصویر باشد تا به موتورهای جستجو کمک کند محتوای تصویر را بهتر درک کنند. موتورهای جستجو به محتوای صفحه و تناسب آن با تصویر توجه ویژهای دارند.
اگر محتوا را از سروری در ایران دانلود کند سرعت کار نسبت به زمانی که از سروری در آلمان کار را انجام میدهد بسیار سریعتر خواهد بود. اگر از وردپرس استفاده میکنید، اضافهکردن تگهای OG بسیار سادهتر است. هنگامی که تگهای OG را پیادهسازی میکنید، به شما این امکان را داده میشود که مشخص کنید هنگام اشتراک گذاری URL از وبسایت شما در رسانههای اجتماعی، کدام تصویر و اطلاعات باید بهطور برجسته نشان داده شود. شما باید از تصاویری که بسیار مرتبط با موضوع مورد بحث و هماهنگ با جایگاه شما هستند استفاده کنید. به عنوان مثال اگر وبلاگ شما در مورد سفر به لاهیجان است باید از درج تصاویری از لاهیجان که در صدها وبلاگ دیگر نیز دیده میشوند خودداری کنید. و تنها کاری که باید انجام دهید این است که جزئیات تصویر خاص خود را مانند URLهای تصویر، ابعاد و توضیحات وارد کنید.
حال بیایید عمیقتر به این موضوع نگاه کنیم و بهترین شیوههای استفاده از متن جایگزین را با هم بررسی کنیم. پهنای باند در واقع دادهای است که بین سایت شما و کاربران رد و بدل میشود. وضوح استاندارد برای تصاویر آنلاین «۷۲ پیکسل در اینچ (PPI)» است. پیکسلها (px) نقطههایی هستند که تصاویر را روی صفحات دسکتاپ و موبایل تشکیل میدهند. PPI در واقع به این اشاره دارد که چه تعداد از این نقاط در یک اینچ از فضای صفحه نمایش ظاهر میشود.
شما برای کسب رتبه بهتر باید مطمئن شوید که تصاویرتان بهینه شده هستند. استفاده از عکس جدید تأثیرات کاملاً مثبتی هم بر سئوی تصاویر و سایت میگذارد. همین که محتوای جدیدی را به عکس های استوک اضافه کنید، یعنی یک عکس جدید خلق کردهاید. گوگل [برای درک هر چه بهتر موضوع تصاویر]، از کپشن و عنوان عکس هم استفاده میکند. تا جایی که میتوانید عکس ها در نزدیکی متن مربوطه قرار دهید و مطمئن شوید که عکس، با موضوع کلی صفحه در ارتباط باشد.
در سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس چندین نسخه با سایزهای مختلف از یک تصویر تولید میشود که براساس سایز صفحه نمایش کاربر فراخوان میشوند. به عبارت دیگر تصویری که در موبایل به کاربر نمایش داده میشود از نظر ابعاد و حجم به مراتب کوچکتر از نسخه دسکتاپ است. یکی از رایجترین اشتباهات در مدیریت تصاویر سایت، بارگذاری آنها در سایزی بزرگتر از فضای نمایش است. در تصاویر با فرمت JPEG ابعاد تصویر تاثیر مستقیم بر حجم آن خواهد داشت. قبل از اینکه تصویر را در سایت خود بارگذاری کنیم باید فضای نمایش را در نظر گرفته و ابعاد تصویر را بر همین اساس انتخاب کنیم.
اگر هدف شما تنها استفاده از تصاویر برای مقاصد زیبایی، یا گرفتن چراغ سبز در افزونههای سئو نظیر یوست سئو و رنک مث است، این کار را نکنید. عکس استفاده شده باید اطلاعاتی در بر داشته باشد، نکتهای را برای کاربر روشن کند و یا منعکس کننده موضوع صفحه باشد. اگر هنوز هم در انتخاب تصویر و عکس برای سایت نیاز به راهنمایی دارید با ما همراه باشید. به طور منظم عملکرد تصاویر بهینه شده خود را با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. معیارهایی مانند زمان بارگذاری صفحه، نرخ پرش و تعامل کاربر را برای ارزیابی تأثیر تلاشهای سئو تصاویر خود، زیر نظر بگیرید. موتور جستجوی گوگل هنوز به طور کامل قادر به تشخیص محتوای تصاویر نیست.
اگر زمان کافی برای مطالعه این مطلب را ندارید، پیشنهاد میکنیم ویدیو زیر که بخشی از دوره آموزش تولید محتوا است را مشاهده کنید. این نکته را یادمان باشد که تعداد تصاویر، کیفیت مقاله را تعیین نمیکند. توجه به ماهیت محتوا، انتقال پیام به کاربر و ایجاد ارتباط معنایی با محتوا مهمترین مواردی هستند که در انتخاب تصاویر یک مقاله باید در نظر بگیریم. همچنین گوگل، نرم افزاری به نام Lens را برای گوشیهای اندرویدی معرفی کرده که میتواند با استفاده از دوربین گوشی جستجوی اینترنتی را انجام داده، متن را ترجمه کند و نتایج مرتبط را به ما نمایش دهد. در نتیجه درک تصاویر و محتوای آنها دیگر به فیلمهای علمی تخیلی محدود نمیشود. اگر تصاویر ما امکان برقراری ارتباط با مخاطب و انتقال پیام به او را نداشته باشند هیچ کمکی به بهبود تجربه کاربری نخواهند کرد.
سلام دوست عزیزRemoval یک ابزار موقت برای حذف صفحات از نتایج جستجو است و حداکثر انقضاء درخواستها 6 ماه است. برای حذف همیشگی یک صفحه از تگ نوایندکس یا فایل Robots.txt استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بهتر با هر ابزار مقالات زیر را در آکادمی وبسیما مطالعه کنید. خوشحالیم که محتوای این صفحه که زحمت و انرژی زیادی برای آن صرف شده توانسته مورد توجه شما قرار بگیرد. کلیه استانداردهای سئو برای تصاویر و تاثیر آن بر سئو داخلی مقاله به صورت کامل در کارگاه آموزش تولید محتوا آموزش داده میشود.
این افزونه به شما اجازه میدهد تصاویر خود را بدون افت کیفیت فشرده سازی کنید. Real Media Library یک افزونه شگفت انگیز وردپرس برای بهینه سازی رسانههای شما است. این افزونه به شما این امکان را میدهد، تصاویر خود را در پوشهها سازماندهی کنید. وقتی هزاران عکس در کتابخانه وردپرس خود دارید، این کار بسیار مفید است. CDNها سیستمیاز سرورها هستند که به آنهاPOP (points of presence) گفته میشود، در سرتاسر جهان مستقر هستند و بسته به جایی که کاربر مستقر است، صفحات وب را ارائه میدهند. استفاده از CDN سرعت صفحه شما و کیفیت محتوای ارسالی به کاربر را بهبود میبخشد.
یعنی اگر از یک فایل سه خروجی با فرمتهای بالا بگیریم، حجم آنها متفاوت خواهد بود. همانطور که می بینید، تصاویر می توانند (و می توانند) بر امتیاز سایت شما تأثیر بگذارند. امتیاز بزرگترین رنگ محتوا (LCP) نشان می دهد که چقدر طول می کشد تا بزرگترین عنصر وب سایت شما بارگیری شود. رتبهبندی تصویر شما به اعتبار کلی صفحهای که در آن قرار دارد نیز وابسته است. اگر صفحهای که تصویر در آن قرار گرفته، دارای اعتبار بالایی باشد (مثل یک صفحه با محتوای خوب و بکلینک های معتبر)، احتمال بالاتر بودن رتبه تصویر نیز بیشتر است.
یا اکثر تصاویر در وب سایت PixaBay هم با لایسنس های Creative commons ارائه شده و اجازه کپی برداری به شما میدهد. پیش از آنکه به سراغ سایز تصویر برویم، باید به این نکته اشاره کنیم که سایز تصویر و سایز فایل دو مقوله کاملاً مجزا هستند. سایز تصویر شامل اندازه طول و عرض تصویر (برای مثال 1050 پیکسل در 1000 پیکسل) میشود. اگر کیفیت برایتان مهم است و ترجیح میدهید سرعت سایت را فدای کیفیت عکس کنید، میتوانید از فرمت PNG استفاده کنید. این فرمت برای تصاویر وبلاگ و هر متحوای دیگری در وبسایت مناسب است.
تقریبا 99% از تصاویری که برای بارگذاری در سایت انتخاب میکنیم نیازمند بهینهسازی هستند. اولین مرحله پیش از هرگونه بهینهسازی در کیفیت و حجم، تغییر تصاویر به فرمت مناسب است. فایلهای PNG با وجود lossless بودن (یعنی امکان ویرایش در عینِ عدم کاهش کیفیت) از جمله تصاویر با کیفیت پایین محسوب میشوند. قابلیت مهم دیگر تصاویر PNG امکان ذخیرهسازی بصورت شیشهای یا با transparency است که ما را برای استفاده از آن در المانهای UI یک وبسایت ترغیب میکند. با این حال فرمت جایگزین بهتر برای این هدف (استفاده برای المانهای طراحی یک سایت) فرمت SVG است که در ادامه مقاله آن را معرفی خواهیم کرد. شناخت هدف کاربر از جستجو به ما کمک میکند تا تعادل میان متن و محتوا را تعیین کنیم.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری